Regulamin

Ogólnopolski Konkurs literacko – plastyczno – multimedialny

Testament dla Pokoleń

organizowany w ramach Międzynarodowej Konferencji Naukowo – Edukacyjnej

,,Dar i Nadzieja”.  W 20 rocznicę odejścia św. Jana Pawła II

30 marca 2025 – 2 kwietnia 2025

 

 

REGULAMIN

 

  1. Informacje ogólne
  1. Organizatorem konkursu jest:

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

 

  1. Cele Konkursu:
  1. Zgromadzenie i utrwalenie świadectw osób, dla których osoba św. Jana Pawła II, Jego nauczanie, osobiste spotkanie z nim wywarło wpływ na ich życie. 
  2. Integracja międzypokoleniowa poprzez ukazanie świadectw ludzi, którzy spotkali na swojej drodze Karola Wojtyłę – Jana Pawła II
  3. Ukazanie uniwersalnych wartości, którymi w życiu i nauczaniu kierował się św. Jan Paweł II.
  4. Inspirowanie dzieci i młodzieży do poznania i czerpania z bogatego dziedzictwa duchowego Papieża Polaka
  5. Upamiętnienie 20. Rocznicy śmierci św. Jana Pawła II.

 

  1. Rodzaje konkursów
  1. Konkurs literacki – prace w tym konkursie to, np. wywiad, wiersz, opowiadanie, rozprawka, list, przemówienie, komiks, inne.
  2. Konkurs plastyczny – prace w tym konkursie to, np. rysunek, malarstwo, grafika (dozwolona komputerowa – autorska), inne.
  3. Konkurs multimedialny – prace w tym konkursie powinny zawierać wywiad z osobą lub z osobami, dla których św. Jan Paweł II był z jakiegoś powodu osobą szczególną. Poza tym reportaż może zawierać inne formy, np. animacje zdjęciowe, krótkie sceny fabularyzowane itp.

 

III. Uczestnicy konkursu

 

  1. W konkursie plastycznym i literackim mogą uczestniczyć uczniowie z publicznych i niepublicznych szkół z całej Polski, w dwóch kategoriach wiekowych:
  1. uczniowie klas VII – VIII szkół podstawowych
  2. uczniowie szkół ponadpodstawowych
  1. W konkursie multimedialnym mogą wziąć udział drużyny z różnych środowisk z całej Polski złożone z:
  1. uczniów klas VII – VIII szkół podstawowych
  2. uczniów szkół ponadpodstawowych

2.1. W konkursie multimedialnym mogą wziąć udział członkowie wspólnot młodzieżowych działających przy parafiach (np. KSM, Oaza itp.), a także członkowie pochodzący z jednej rodziny.

2.1.1. Należy pamiętać, że wszyscy członkowie w ramach zgłoszonej drużyny młodzieżowej działającej przy parafii, bądź pochodzącej z jednej rodziny, muszą mieścić się w jednej z wymienionych grup wiekowych.

            2.2. Z każdej szkoły czy parafii może zostać zgłoszona nieograniczona liczba drużyn.

            2.3. Drużyna może liczyć dowolną liczbę osób.

2.4. Każda drużyna powinna wyznaczyć Lidera, który ma być reprezentantem grupy w relacjach i kontaktach z Organizatorami. W przypadku przyznanych w konkursie nagród, czy wyróżnień, Lider jest osobą upoważnioną, w imieniu drużyny, do wystąpienia i odbioru otrzymanych nagród finansowych lub rzeczowych.

  1. Uczestników konkursu w każdej kategorii mogą zgłosić wyłącznie opiekunowie: nauczyciel, ksiądz, siostra zakonna lub pełnoletni animator grupy /np. rodzic/.
  2.  W konkursie nie mogą uczestniczyć osoby zaangażowane w jego przygotowanie, oraz członkowie ich rodzin, a także dzieci i młodzież pozostające pod opieką Organizatora oraz członkowie ich rodzin.

 

  1. Format
  1. Kategoria literacka: praca wykonana na komputerze, czcionka 13, Times New Roman, interlinia 1,5; wiersz – maks. 2 strony A4, proza – maks. 5 stron A4; wersja elektroniczna w pliku PDF.
  2. Kategoria plastyczna: format max. A3, forma płaska, technika dowolna.
  3. Reportaż:
  1. powinien zawierać przeprowadzony wywiad z osobą /osobami, które spotkały Jana Pawła II lub uczestniczyły w spotkaniach w czasie pielgrzymek Jana Pawła II do Polski lub w innych miejscach (Reportaż, który nie zawiera takiego wywiadu, nie będzie poddany ocenie przez komisję konkursową.)
  2. należy zwracać uwagę na to, jaki wpływ wywarło nauczanie św. Jana Pawła II,

na osobę, z którą przeprowadzony został wywiad.

  1. może zawierać inne elementy wyrazu filmowego, zdjęcia, krótkie sceny fabularyzowane, animacje rysunkowe itp.
  2. nie powinien przekraczać 15 minut.
  3. może być przygotowany za pomocą różnych urządzeń technicznych umożliwiających utrwalenie dźwięku i obrazu, w tym także za pomocą telefonów komórkowych.

 

 

  1. Kryteria oceny prac

Prace konkursowe będą oceniane według następujących kryteriów:

  1. Zgodność z tematyką konkursu i jego celami.
  2. Zawartość merytoryczna.
  3. Poprawność językowa oraz ortograficzna.
  4. Oryginalność i kreatywne ujęcie tematu.
  5. Estetyka wykonania.

 

  1. Zasady konkursu
  1. Konkurs w każdej kategorii jest jednoetapowy
  2. Uczestnictwo w konkursie jest nieodpłatne
  3. W konkursie plastycznym i literackim:
  1. przyjmowane są tylko prace stworzone indywidualnie.
  2. opiekun uczestnika może przesłać nieograniczoną liczbę prac
  3. prace plastyczne należy dostarczyć drogą pocztową na adres: Fundacja Rozwoju Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin z dopiskiem: „Konkurs Testament dla pokoleń”.
    Prace plastyczne należy przesłać w twardym opakowaniu zabezpieczającym przed zniszczeniem. Prosimy nie zginać i nie rolować prac.
  4. prace literackie należy przesłać drogą elektroniczną na podany adres poczty e-mail: tdp@kul.pl
  5. warunkiem zakwalifikowania się do konkursu jest uzupełnienie przez opiekuna formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej https://instytut-jp2.pl wraz ze skanami dokumentów, które stanowią załączniki do Regulaminu:
  • Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na udział w konkursie
    i rozpowszechnianie nadesłanej pracy (zał. 1)
  • Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na przetwarzanie danych osobowych i udostępnienie wizerunku (zał. 2).
  1. W konkursie multimedialnym
  1. opiekun uczestnika/zespołu może przesłać nieograniczoną liczbę prac
  2. warunkiem zakwalifikowania się do konkursu jest uzupełnienie przez opiekuna zespołu formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej https://instytut-jp2.pl wraz ze skanami dokumentów które stanowią załączniki do Regulaminu:
  • Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na udział w konkursie
    i rozpowszechnianie nadesłanej pracy (zał. 1)
  • Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na przetwarzanie danych osobowych i udostępnienie wizerunku (zał. 2).
  1. reportaż można wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tdp@kul.pl, lub udostępnić link do dysku wirtualnego (bądź internetowej przestrzeni dyskowej poprzez np. WeTransfer, Dropbox, OneDrive, Dysk Google).
  1. Zgłoszenie uczestnika lub zespołu do konkursu – plastycznego, literackiego, multimedialnego, jest równoznaczne ze skompletowaniem przez opiekuna wszystkich wymaganych dokumentów.
  2. Przesłane prace konkursowe w każdej kategorii:
  1. powinny być wynikiem osobistej twórczości uczestników, którzy muszą posiadać całość praw autorskich do nich, tak, aby żadna osoba trzecia nie wystąpiła z jakimkolwiek roszczeniem wobec Organizatora.
  2. nie mogą naruszać praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych
    i praw autorskich i/lub majątkowych oraz praw do znaków towarowych 

Z chwilą przesłania przez uczestnika do Organizatora pracy konkursowej, która stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim
i prawach pokrewnych (Dz.U z 2022 r, poz.2509, dalej utwór), uczestnik udziela Organizatorowi nieodpłatnej licencji do korzystania z utworu bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. Prace nie będą zwracane uczestnikom Konkursu, przechodzą one na własność Organizatora.

  1. Ochrona danych osobowych:

Podane dane osobowe uczestników będą przetwarzane przez Organizatora w celu wykonania obowiązków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem konkursu, w tym także publikacją zwycięzców i laureatów konkursu. Dane będą chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. 2018 poz. 1000 z późniejszymi zmianami).

  1. Termin nadsyłania prac – 31 stycznia 2025  r. (decyduje data wpłynięcia pracy).

 

VII Nagrody

  1. Nagrody w każdym z trzech konkursów oraz w każdej kategorii wiekowej są następujące:

a/ Nagroda I –  2500 zł.

b/ Nagroda II – 2000 zł

c/ Nagroda III – 1500 zł

  1. Łączna suma nagród w konkursie wynosi 36000 zł.
  2. Przewidziane są również nagrody rzeczowe i wyróżnienia.
  3. Organizator powoła trzy odrębne komisje konkursowe, odpowiednio dla każdej z kategorii konkursu, które będą odpowiedzialne za analizę prac i wskazanie zwycięzców.
  4. Uroczyste podsumowanie konkursu wraz z wręczeniem nagród odbędzie się podczas uroczystej Gali w dniu 31 marca 2025 roku, w siedzibie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
  5. Lista zwycięzców (imię, nazwisko, klasa, szkoła)  zostanie opublikowana w dniu 2 kwietnia 2025 r.  na stronie internetowej konkursu.

 

VIII Postanowienia końcowe

  1. Informacje o Konkursie znajdują się na stronie https://instytut-jp2.pl
  2. Dodatkowych informacji na temat Konkursu udzielają koordynatorzy:
  1. Konkurs plastyczny – adres e-mail: tdp@kul.pl
  2. Konkurs literacki – adres e-mail: tdp@kul.pl
  3. Konkurs multimedialny – adres e-mail: tdp@kul.pl
  1. Przystąpienie do konkursu równoznaczne jest z pełną akceptacją niniejszego Regulaminu.
  2. Decyzje podjęte przez Komisję konkursową są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich Uczestników konkursu.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decyzje podejmuje Komisja konkursowa.
  4. Organizator nie pokrywa kosztów podróży na uroczystą Galę podsumowującą konkurs.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
  6. Regulamin konkursu wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Organizatora: https://instytut-jp2.pl.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close