Ogólnopolski Konkurs literacko – plastyczno – multimedialny
Testament dla Pokoleń
organizowany w ramach Międzynarodowej Konferencji Naukowo – Edukacyjnej
,,Dar i Nadzieja”. W 20 rocznicę odejścia św. Jana Pawła II
30 marca 2025 – 2 kwietnia 2025
REGULAMIN
- Informacje ogólne
- Organizatorem konkursu jest:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin
- Cele Konkursu:
- Zgromadzenie i utrwalenie świadectw osób, dla których osoba św. Jana Pawła II, Jego nauczanie, osobiste spotkanie z nim wywarło wpływ na ich życie.
- Integracja międzypokoleniowa poprzez ukazanie świadectw ludzi, którzy spotkali na swojej drodze Karola Wojtyłę – Jana Pawła II
- Ukazanie uniwersalnych wartości, którymi w życiu i nauczaniu kierował się św. Jan Paweł II.
- Inspirowanie dzieci i młodzieży do poznania i czerpania z bogatego dziedzictwa duchowego Papieża Polaka
- Upamiętnienie 20. Rocznicy śmierci św. Jana Pawła II.
- Rodzaje konkursów
- Konkurs literacki – prace w tym konkursie to, np. wywiad, wiersz, opowiadanie, rozprawka, list, przemówienie, komiks, inne.
- Konkurs plastyczny – prace w tym konkursie to, np. rysunek, malarstwo, grafika (dozwolona komputerowa – autorska), inne.
- Konkurs multimedialny – prace w tym konkursie powinny zawierać wywiad z osobą lub z osobami, dla których św. Jan Paweł II był z jakiegoś powodu osobą szczególną. Poza tym reportaż może zawierać inne formy, np. animacje zdjęciowe, krótkie sceny fabularyzowane itp.
III. Uczestnicy konkursu
- W konkursie plastycznym i literackim mogą uczestniczyć uczniowie z publicznych i niepublicznych szkół z całej Polski, w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas VII – VIII szkół podstawowych
- uczniowie szkół ponadpodstawowych
- W konkursie multimedialnym mogą wziąć udział drużyny z różnych środowisk z całej Polski złożone z:
- uczniów klas VII – VIII szkół podstawowych
- uczniów szkół ponadpodstawowych
2.1. W konkursie multimedialnym mogą wziąć udział członkowie wspólnot młodzieżowych działających przy parafiach (np. KSM, Oaza itp.), a także członkowie pochodzący z jednej rodziny.
2.1.1. Należy pamiętać, że wszyscy członkowie w ramach zgłoszonej drużyny młodzieżowej działającej przy parafii, bądź pochodzącej z jednej rodziny, muszą mieścić się w jednej z wymienionych grup wiekowych.
2.2. Z każdej szkoły czy parafii może zostać zgłoszona nieograniczona liczba drużyn.
2.3. Drużyna może liczyć dowolną liczbę osób.
2.4. Każda drużyna powinna wyznaczyć Lidera, który ma być reprezentantem grupy w relacjach i kontaktach z Organizatorami. W przypadku przyznanych w konkursie nagród, czy wyróżnień, Lider jest osobą upoważnioną, w imieniu drużyny, do wystąpienia i odbioru otrzymanych nagród finansowych lub rzeczowych.
- Uczestników konkursu w każdej kategorii mogą zgłosić wyłącznie opiekunowie: nauczyciel, ksiądz, siostra zakonna lub pełnoletni animator grupy /np. rodzic/.
- W konkursie nie mogą uczestniczyć osoby zaangażowane w jego przygotowanie, oraz członkowie ich rodzin, a także dzieci i młodzież pozostające pod opieką Organizatora oraz członkowie ich rodzin.
- Format
- Kategoria literacka: praca wykonana na komputerze, czcionka 13, Times New Roman, interlinia 1,5; wiersz – maks. 2 strony A4, proza – maks. 5 stron A4; wersja elektroniczna w pliku PDF.
- Kategoria plastyczna: format max. A3, forma płaska, technika dowolna.
- Reportaż:
- powinien zawierać przeprowadzony wywiad z osobą /osobami, które spotkały Jana Pawła II lub uczestniczyły w spotkaniach w czasie pielgrzymek Jana Pawła II do Polski lub w innych miejscach (Reportaż, który nie zawiera takiego wywiadu, nie będzie poddany ocenie przez komisję konkursową.)
- należy zwracać uwagę na to, jaki wpływ wywarło nauczanie św. Jana Pawła II,
na osobę, z którą przeprowadzony został wywiad.
- może zawierać inne elementy wyrazu filmowego, zdjęcia, krótkie sceny fabularyzowane, animacje rysunkowe itp.
- nie powinien przekraczać 15 minut.
- może być przygotowany za pomocą różnych urządzeń technicznych umożliwiających utrwalenie dźwięku i obrazu, w tym także za pomocą telefonów komórkowych.
- Kryteria oceny prac
Prace konkursowe będą oceniane według następujących kryteriów:
- Zgodność z tematyką konkursu i jego celami.
- Zawartość merytoryczna.
- Poprawność językowa oraz ortograficzna.
- Oryginalność i kreatywne ujęcie tematu.
- Estetyka wykonania.
- Zasady konkursu
- Konkurs w każdej kategorii jest jednoetapowy
- Uczestnictwo w konkursie jest nieodpłatne
- W konkursie plastycznym i literackim:
- przyjmowane są tylko prace stworzone indywidualnie.
- opiekun uczestnika może przesłać nieograniczoną liczbę prac
- prace plastyczne należy dostarczyć drogą pocztową na adres: Fundacja Rozwoju Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin z dopiskiem: „Konkurs Testament dla pokoleń”.
Prace plastyczne należy przesłać w twardym opakowaniu zabezpieczającym przed zniszczeniem. Prosimy nie zginać i nie rolować prac. - prace literackie należy przesłać drogą elektroniczną na podany adres poczty e-mail: tdp@kul.pl
- warunkiem zakwalifikowania się do konkursu jest uzupełnienie przez opiekuna formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej https://instytut-jp2.pl wraz ze skanami dokumentów, które stanowią załączniki do Regulaminu:
- Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na udział w konkursie
i rozpowszechnianie nadesłanej pracy (zał. 1) - Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na przetwarzanie danych osobowych i udostępnienie wizerunku (zał. 2).
- W konkursie multimedialnym
- opiekun uczestnika/zespołu może przesłać nieograniczoną liczbę prac
- warunkiem zakwalifikowania się do konkursu jest uzupełnienie przez opiekuna zespołu formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej https://instytut-jp2.pl wraz ze skanami dokumentów które stanowią załączniki do Regulaminu:
- Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na udział w konkursie
i rozpowszechnianie nadesłanej pracy (zał. 1) - Zgoda rodzica/opiekuna prawnego autora pracy na przetwarzanie danych osobowych i udostępnienie wizerunku (zał. 2).
- reportaż można wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tdp@kul.pl, lub udostępnić link do dysku wirtualnego (bądź internetowej przestrzeni dyskowej poprzez np. WeTransfer, Dropbox, OneDrive, Dysk Google).
- Zgłoszenie uczestnika lub zespołu do konkursu – plastycznego, literackiego, multimedialnego, jest równoznaczne ze skompletowaniem przez opiekuna wszystkich wymaganych dokumentów.
- Przesłane prace konkursowe w każdej kategorii:
- powinny być wynikiem osobistej twórczości uczestników, którzy muszą posiadać całość praw autorskich do nich, tak, aby żadna osoba trzecia nie wystąpiła z jakimkolwiek roszczeniem wobec Organizatora.
- nie mogą naruszać praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych
i praw autorskich i/lub majątkowych oraz praw do znaków towarowych
Z chwilą przesłania przez uczestnika do Organizatora pracy konkursowej, która stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim
i prawach pokrewnych (Dz.U z 2022 r, poz.2509, dalej utwór), uczestnik udziela Organizatorowi nieodpłatnej licencji do korzystania z utworu bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. Prace nie będą zwracane uczestnikom Konkursu, przechodzą one na własność Organizatora.
- Ochrona danych osobowych:
Podane dane osobowe uczestników będą przetwarzane przez Organizatora w celu wykonania obowiązków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem konkursu, w tym także publikacją zwycięzców i laureatów konkursu. Dane będą chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. 2018 poz. 1000 z późniejszymi zmianami).
- Termin nadsyłania prac – 31 stycznia 2025 r. (decyduje data wpłynięcia pracy).
VII Nagrody
- Nagrody w każdym z trzech konkursów oraz w każdej kategorii wiekowej są następujące:
a/ Nagroda I – 2500 zł.
b/ Nagroda II – 2000 zł
c/ Nagroda III – 1500 zł
- Łączna suma nagród w konkursie wynosi 36000 zł.
- Przewidziane są również nagrody rzeczowe i wyróżnienia.
- Organizator powoła trzy odrębne komisje konkursowe, odpowiednio dla każdej z kategorii konkursu, które będą odpowiedzialne za analizę prac i wskazanie zwycięzców.
- Uroczyste podsumowanie konkursu wraz z wręczeniem nagród odbędzie się podczas uroczystej Gali w dniu 31 marca 2025 roku, w siedzibie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
- Lista zwycięzców (imię, nazwisko, klasa, szkoła) zostanie opublikowana w dniu 2 kwietnia 2025 r. na stronie internetowej konkursu.
VIII Postanowienia końcowe
- Informacje o Konkursie znajdują się na stronie https://instytut-jp2.pl
- Dodatkowych informacji na temat Konkursu udzielają koordynatorzy:
- Konkurs plastyczny – adres e-mail: tdp@kul.pl
- Konkurs literacki – adres e-mail: tdp@kul.pl
- Konkurs multimedialny – adres e-mail: tdp@kul.pl
- Przystąpienie do konkursu równoznaczne jest z pełną akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Decyzje podjęte przez Komisję konkursową są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich Uczestników konkursu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decyzje podejmuje Komisja konkursowa.
- Organizator nie pokrywa kosztów podróży na uroczystą Galę podsumowującą konkurs.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
- Regulamin konkursu wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Organizatora: https://instytut-jp2.pl.